Sagas trädgård

Sagas trädgård

torsdag 8 juli 2010

Mera vita skönheter

Blir lite glest med inläggen nu när jag/vi  bor på 2 ställen...men flera rosor har börjat blomma nu efter att vi kom från forumträffen till Hangö sist helg. Riktigt trevlig resa hade vi o hann med 3 trädgårdsbesök samt instickare via Vakka-taimi plantskola på vägen hem ( vakka-taimi är lite norrom Åbo) där köpte jag rosorna "Onni" och "Vuosaari" buskrosor.Här hemma har Mme Hardy just slagit ut,renvit fylld,härdig buskros.



Oxå Alba Maxima har öppnat sina kronblad.....min höga Alba M frös ner men har en annan lägre som klarade sig fint,denna ska nog gå här som klätterros men det var ju en extrem vinter sist.....

Denhär ljust rosa Martin Frobicher är en riktig tuffing,klarar alla kölder:) den bleknar fort till ännu ljusare rosa och skräpar en del när den vissnar men klipper man bort överblommat varannan dag så är den helt underbar och det främjar ju oxå för mer blommor


Ha det riktigt sköööönt i värmen,ikväll ska jag på zumba:))

4 kommentarer:

  1. Mycket vackert!
    Ha det skönt i sommarvärmen!
    //Margot

    SvaraRadera
  2. Lovely roses, helt underbart vackra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vita blommor är vackrast, speciellt i skymningen :-) Jag har problem med att kommentera hos dig, får se om det lyckas idag! Kram på dig!

    SvaraRadera