Sagas trädgård

Sagas trädgård

lördag 24 september 2011

Allt har sin tid...

Så sant...och nu börjar "trädgårdstiden" för både denna säsong och i ett större perspektiv i denna trädgård för mig vara förbi. Blev lite invecklat dedär :) nåja,ni vet hur jag menar tror jag.......Löven faller fler för varje dag och hösten är helt klart här med vackra färger,regn o rusk,klar hög luft ibland.

Klippte gräsmattan för allra sista gången här,det kändes konstigt,fast inte vemodigt eller så,jag tycker bara om gräsmatta hos andra.....många har undrat om jag inte kommer att sakna trädgården jag har skapat här,arbete vi lagt ner att gräva,bygga portaler m.m men jag ser inte trädgården på det sättet som kanske många gör,något man gör klart o sen sköter man efter bästa förmåga,jag ser trädgården som ett "evigt"skapande som jag hämtar kraft o glädje ur.

Att få planera och fundera hur det ska se ut kring den nya stugan är så roligt nu,jag skissar o ritar när jag har nån tid över o ändrar hela tiden :)

Här kommer några bilder från sommaren-10,hunnit fotografera väldit lite i sommar,jaa sista bilden är från -09 eftersom honungsrosen är så stor :)





Ha sköna höstdagar!

önskar;

1 kommentar:

  1. Vackra trädgårdsbilder! Tänk så härligt för de som får ta över en så vacker trädgård och du får planera en helt ny istället!! Här har vi en solig och fin höstdag men jag har knappt hunnit vara ute i trädgården alls för det är så mycket annat som också måste göras inomhus:)
    Önskar dig en trevlig och fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera