Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 13 februari 2012

Borrningsdagen 13 februari

Idag skulle det alltså ske,och det gjorde det,borrning efter vatten vid Abbas,de började vid 11 tiden och ca 3 var dom klara 75m ner i moder jord,vattnet kom vid 60m.
Jag o Kelsi promenerade dit (har Fia hos doktorn) på e.m för att höra hur det gick,och gubbarna verkade nöjda  med borrningen


Nu ska en pump införskaffas för att pumpa rent till att börja med och sen kan vi ta ett vattenprov för att kolla kvaliteten,det blir spännande!
Inne i stugan pågår arbetet med panelande av mellanväggar,här en bild på väggen mot N;s rum


Jag passade på att elda förstås när jag var där idag,isolerat en vägg med bergull fick jag oxå gjort :)




        Kelsi är lite överallt med sitt skäggiga tryne :)) så det fastnar lite ett o annat


I helgen sådde jag några sorters frön som ska få åka ut i väntan på våren,såå roligt att få starta trädgårdsäsongen,och nu i vår kan jag ju använda mitt nya odlingsrum för förodlingarna,härligt!

Ha det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar