Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 8 juli 2012

Sommar på riktigt!

Nå nu är det alldeles säkert sommar för jag har gått i shorts flera dar och rosorna är på gång med både massvis med knopp o en del utslaget,vi har tillbringat det mesta av denhär fina helgen vid Holken med ett kort avbrott igår när vi var på min systerson+fruns vigselkaffe

Målat klart huset i förra veckan gjorde jag oxå,nu är det bara pyttelite vitt kvar uppe under terasstaket på baksidan och det har R lovat fixa :)

Idag blev jag glatt överraskad när jag vattnade och upptäckte att en ros som när jag planterat ivåras trodde var en helt annan men nu i knoppstadiet visar det sig vara Honungsrosen!!! den trodde jag hade dött i vintras men icke...jag blev såå väldigt glad! Nu ska jag sköta henne efter bästa förmåga och hoppas hon får en lång livslängd!
Lite smakprov på de som blommar nu....spinosissimarosen Fruhlingsduft


                                                samma ros helt utslagen...............
 Finska rosen Vuosaari, doftar gott och är härdig här relativt långt i norr som vi bor

                         En finska till Onni,gott doftar den oxå och verkar vara härdig


Nostalgie rosen Comtessa är en helt ny bekantskap för mej,fick den som inflyttningspresent av kusin A och hennes mamma.Den ser ut såhär.......skiftar i färg,riktigt fin!

Nu har R semester några veckor så vi får husera tillsammans hela dagarna,ska bli roligt!

Ha de skönt!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar