Sagas trädgård

Sagas trädgård

tisdag 23 oktober 2012

Höst i trädgården



Saga rutan kom på tokigt ställe och nu får jag inte bort den härifrån....nåja den får vara då!
För en dryg vecka sedan gick jag ut o fotade de allra sista blommande växterna och de vackra färgerna på buskarna förrän frosten tog dem,fingerborgsblomman höll ut länge....



                        Vackra clematisen "Ville de Lyon" har så fin röd färg.....


                                 Smällspirean "Diabolo" mår bra trots flera flytt...


                                       Ginnala lönnen hoppas jag ska trivas hos oss!



Sibiriska kornellen är väldigt lysande,röda kvistar hela vintern,säkert fint mot snö


                     Söt näva som blommat precis hela sommaren och hösten...


Några hundra meter bakom vårt hus finns "märakärre" så jag tyckte det var väldigt passande när jag hitta "märakorva" som blom/lykt hängare på verandan :)



Dahliaknölar är uppgrävda och i gott förvar,fåse nu om alla överlever....nu ska jag ta en promenad med Kelsi och sen blir det vinterbad vid Strandis!


Vi hörs :)















1 kommentar:

  1. Du har många fina växter! Hängaren för amplar är urläcker!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera