Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 18 januari 2013

Ljusare dagar


Äntligen har vi kommit så långt in i januari så man faktiskt ser att det går mot ljusare tider....sitter hemma med sjukledigt p.g.a fallet i skidspåret häromveckan,tyckte inte det var så farligt och tänkte det går med stora doser medicin att leva/jobba som vanligt men tji fick jag,ryggen sa stopp en morgon så efter läkarbesök blir det vila några dagar....märker det är bra för huvudet oxå...det är nog viktigt för alla att vila och ta igen sej emellanåt,när man jobbar heltid i ett krävande jobb (med andras barn) så krävs det engagemang och ork till 100% hela tiden.

Längtar att få börja odla....gjort lite fröinventering i mina lager och läser i kataloger,har ju bättre förutsättningar nu när jag har mitt odlingsrum att fylla :) några lagerhyllor att ha vid fönstren borde skaffas,så jag får plats för mer...

Resa till Stockholm och trädgårdsmässan i april är bokad,ska bli såå roligt!

Nu ska jag bjuda på lite växtkraft från senaste sommar här vid Abbas,det var första sommaren som bosatt här,en stor överraskning bjöd denna på...kom med i flytten och jag hade trott det var en helt annan ros men efter en del efterforskning borde detta vara "Tour de Malakoff" ska bli intressant att se hur den klarat vintern,inte helt härdig här...


Balsgårdsrosen "Anna" är oxå en som följde med i flytten,här både som knopp o utslagen




Mossrosen "Henri Martin"beställdes från Flora Linnea våren -12,men hann redan första sommaren bli såhär frodig o fin,doftar ljuvligt!




        Clematis "Princess Diana" bor i kruka och har några år på nacken, skir o fin.


Augusti är dahliornas tid,de är så tacksamma,blommar villigt o mycket,låångt in på hösten



Det var allt för idag :) ha en skön helg!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar