Sagas trädgård

tisdag 13 augusti 2013

Florinska rosengården bl.a

Det har redan gått en månad sen vi kom hem från resan...har hunnit ha både mer semester och börjat jobba sen jag skrev sist....men här följer lite bilder från resten av resan,efter Botaniska styrde vi kosan norrut,inte långt alls,svängde av mot Marstrand och hittade enkelt till Florinska rosengården i Hålta,en magnifik honungsros välkomnade när man kom in genom porten till ägarens egen trädgård (det finns handelsträdgård där oxå)

Mer från ägarens egen trädgård,ett underbar roshav :)

Där fanns en stor samling rosor till salu men det blev ingen handel,vi fortsatte mot Marstrand där de lite mer välbärgade (än oss) håller till ....kände oss aningen malplacerade så vi stannade vid en brygga på tillbakavägen  som mer liknade oss :) och gjorde middag

Senare samma dag fortsatte vi ännu norröver och tog in på ett vandrarhem över natten,riktigt fint ställe långt ut på en udde,sov gott och startade tidigt nästa morgon med sikte på Norge och syrrans,kom dit lite tidigare än beräknat så vi överraskade henne med ett besök på jobbet och sen for vi hem till hennes man och fick lite till livs.
Vi tillbringade 3dygn hos dem och sen blev det dags för hemfärd,en fin vecka var till ända.

Syster H tar det lugnt efter en lång arbetsdag
                              Nu blir det sovdags här om jag ska orka med småttingarna imorgon