Sagas trädgård

Sagas trädgård

lördag 21 februari 2015

Lördag 21.feb


Hej på dig!

Det går trögt dehär bloggandet,men nu ska jag göra ett försök igen :) Det känns som vår i luften vissa dagar,det är ju härligt men så tidigt!! Jag vill inte ha en iskall andra halva av mars istället....för en stund sen var jag faktiskt och krattade lite i gångarna här på gården det hade blåst ner en massa kvistar med senaste stormen,krattat har jag nog aldrig gjort i februari förr! Vi ha nog tjockt med snö ännu men jag hade skyfflat bort det mesta mellan rabatterna så nu är det nästan barmark där

Täckte in Flammentanz rosen igår som har uppemot 2m långa grenar som är helt gröna o fina,vill inte solen ska frystorka dem för då uteblir blomningen....dethär med färgen på grenarna är något man får lära sig allteftersom,många rosor har aldrig gröna grenar och lever och mår fint ändå,som tex Agnes och andra vackra taggmonster.

På handarbetsfronten ligger jag lågt just nu väntar såå på att mönster och garn ska komma med posten från Atelje Margareta,jag har tänkt sticka en helt underbar heldräkt åt kommande barnbarnet,lånat bilden från deras sida


                                                                


Stickar den i samma färgkombo som på bilden,och gör i en storlek så att den passar inkommande vinter. Har stickat mest sockor o vantar på senaste tiden så det ska bli så kul att göra nåt annat.

Förresten!! blev så glad häromdagen när jag såg att de flesta av fuchsiorna jag övervintrat har gröna små blad,redan!!  Ger dem extra belysning morgon/kväll lysrör med timer använder jag,där under verkar pelargonerna att trivas oxå.

Sådden inomhus ...blå riddarsporrar,rosenlisa och törnrosaskjortel tar god tid på sig att gro,det är bara riddarsporrarna som visar livstecken ännu men jag får väl börja stirra upp dem som så många andra gör :D

Nu ska jag njuta av lördagen och dricka en kopp kaffe...igen :) senare idag har utlovats SOL så då blir det terasshäng,påpälsad dock!

Ha det bra!


2 kommentarer:

  1. Fina bilder i din blogg, en härrlian tid vi har framför oss (igen) Fast denhär halkan tycker jag inte om ! Hälsningar från Carita i Edsevö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, halkan är inget man vill ha,som tur hade gubben sand från jobbet igår så nu har vi ganska ok här utanför åtm.

      Radera