Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 3 maj 2015

Härligt med Maj!


Det är så skönt att det äntligen är maj! Tycker så om de ljusa kvällarna och att se när allt börjar spira igen,vi har varit på vår Holk (sommarstugan) sen igår och vårstädat o njutit av havsluften,men kom hem igen mitt i dan idag för det är ju arbete som kallar imorgon igen.....

När vi kom hem gick jag en runda i trädgården o tog några bilder.....








Alla rabatter har fått kodynga som gödning i vår,o täckbark har jag hunnit strö över ca hälften av odlingarna,rosorna börjar ha bladbörjan redan,har bara planterat 1 av de 3 jag köpte häromdan,lite problem var jag ska plantera....börjar bli liite ont om plats,de andra 60 rosbuskarna (räknade faktiskt igår) :) tar såpass mycket utrymme.Nu är det inte så att jag har så många sorter,en del har jag 3-4 av samma,det är tex. "Prairie Joy" "J.P Conell" "Blanc Double de Coubert" "Morden Snowbeuty"

Men det finns många som jag önskar jag hade ännu :) men det hinns väl om jag får na livstid :)

Ha de bra! Vi syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar