Sagas trädgård

Sagas trädgård

lördag 20 april 2013

Förgroningsdax!

I ett strålande solsken från en blå himmel (samma blå som dotterns nya examensklänning faktiskt) så har jag stått ute och planterat dahliaknölarna som övervintrat i odlingsrummet 8 st,de 2 största har jag inga krukor till.... oxå de 2 Incarvillea knölarna jag köpte av holländarna på mässan kom i jord,dom pratade om att de går att övervintra ute här men det tvivlar jag starkt på så de blir nog inneboende till vintern.Det till vänster är en agaphantus jag fått av min syster ifjol....och de långa spretiga är gladioler......


      Hittade 2 nävor på mässan "Patricia" och " Rozanne" som jag inte hittat härhemma.

 
 
Blomman för dagen plantorna har bråttom iår.....
 
 


Pelargon sticklingar mår oxå prima,en kruka förgätmigej köpte jag från plantagen häromdan,och surfinia sticklingar frodas :)
Fuchsiasticklingar totalt 10st som handlades på mässan från Wibrandt/Rockdala.Hjälp med urvalet fick jag av forumistvännen och tillika fuchsiaexperten Kenneth Nilsson,tusen tack för det! Jag ska vakta på dom som ögat för att de ska bli fina o frodiga :)

 
Årets första pense´r kom hem från Plantagen
 

Nu gassar solen i hörnet på terassen så där tillbringas resten av dan//so long!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar