Sagas trädgård

Sagas trädgård

lördag 18 maj 2013

Majvärme

Dags att uppdatera bloggen kanske,det var länge sen sist nu.Har inte tänkt sluta blogga men tyckte jag inte hade nåt att skriva om.
Nu har äntligen VÄRMEN kommit,härlit me sommar redan i mitten på maj, det får gärna hålla i sig sisådär 3,5 mån med några regnnätter emellan....
Som ni kanske har märkt så tycker jag om före och efter bilder,ifjol den 31maj påbörjades arbetet med det jordiska och då såg det ut såhär.....


Och efter en hel del jordarbete och stenplockande både med maskin och förhand ser det ut såhär idag 18 maj


Perenner som blev planterade ifjol växer snabbt nu i värmen och buskar och rosor har (de allra flesta) klarat sig,honungsrosen är ett sorgligt kapitel så den kapade jag ner idag och hoppas nästan att inget kommer upp så kan jag sätta dit nåt annat,2 clematisar har jag planterat i vår,Markhams Pink" och en alpkldematis som får klättra uppför torra tallen 


Det blev fönstertvätt idag,skönt att ha det gjort innan dottern examensfest,det behövdes verkligen!
Försökte sola sen men det är ju för varmt att bara ligga o steka sig,jag tror trädgårdshandskarna åker på nu så blir det lite barkjobb!

Ha de bra//Saga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar