Sagas trädgård

Sagas trädgård

torsdag 8 maj 2014

Livstecken i maj



Sköna maj har fått några dagar på nacken redan och växterna och husfolket mår prima :) Här händer det en del saker fortsatt...en ny hundhage ska få se dagens ljus nångång i sommar,grunden blev gjord i vår,och den lilla befintliga Kelsihagen fick flytta dit tillsvidare.
Medesamma vi hade en minigrävare här så gjordes grunden klar oxå för det planerade orangeriet jag drömmer om,kallar det så bara av den enkla orsaken att det låter behagligare än växthus,det ordet framkallar tvångsodlingstankar (haha) o såna tycker jag inte om!

                                               Jaa,o en pärleport har Abbas oxå fått!



Den har förstås min duktige make gjort,jag hade planterat Flammentanz och Santanaklätterrosor vid den ena sidan redan på förhand,ingendera har förstått att de ska bli klättrare ännu och plats fanns närmare spalje´n så då fick Clematis Georg gott om växtutrymme där,och idag inhandlades alpclematis Pink Flamingo,en rosavit skapelse som jag grävde ner på andra sidan,lyckas dessa maximalt nu så är portalen igenvuxen redan i september iår :)
Har dille på klätterstöd och högväxande växter för närvarande så en del clematisar står i väntan på att avhärdas klart och kunna planteras,har drivit upp en del luktärter och blomman för dagen oxå så det ska väl bli som en djungel sen hoppas jag :)

Härliga sköna majkvällar framöver får vi hoppas på!

Hälsn.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar