Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 23 augusti 2015

Sol o värme


Värmen håller i sig,det är härligt! och gräsmattan växer dessutom sämre då,supert! I juni fick jag för mej att gräva upp en plätt på gräsmattan eftersom jag hade ett jättefint klätterstöd bara stående så då planerade jag att Blomman för dagen som jag hade förgrott skulle klättra på den och buskkrasse skulle klä in jorden runt....hmmm ibland blir det inte alls som man tänkt sej :) men det blev helt ok iallafall!!

Grejen var att Bfdagen tvinade bort i regnet o kylan(nästan) så lite senare planterade jag förgrodda Malvan "Zebrina" + krasse som absolut INTE var nån buskmodell,den har fått meterlånga rankor som ringlar sej över stor del av gräsmattan!!

Nu är Malvan superfin,några blom av Bfdagen syns till och nu väntar jag oxå att den himmelsblåa riddarsporren ska börja blomma (från frö som jag beställde från Impecta)





                                  Rosa praktmalvan blommar i trädgårdslandet nu oxå....





Härliga Augusti och i morgon måndag har jag dessutom en semesterdag!!

Ha de gott!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar