Sagas trädgård

Sagas trädgård

onsdag 5 augusti 2015

Trädgårdsvandring i Risöhäll


Igårkväll deltog jag i Risöhällsbornas egen trädgårdsvandring,Örtagårdsgruppen vid Bjärgas hembygdsgård hade ordnat  vandring i 14 olika trädgårdar o gårdsmiljöer redan söndagen den 26 juli,men eftersom jag inte besökte alla då o var engagerad i kaffekokandet en del av dagen så passade jag på o gick med när de själva  besökte varandras trädgårdar,det var jätteroligt! 3 timmar spenderade vi på att upptäcka närmiljön

Jag hade ingen "riktig" kamera med utan tog med telefonen,därefter är kvaliten oxå!Inte ens alla ställen blev dokumenterade,det betyder inte att någons ställe skulle varit på nåt sätt sämre utan det beror bara på mitt slarv.
Hos en familj fanns ett jättemysigt uterum som fastnade på bild.....



                                     Växthus i väggmodell,här frodades tomaterna!



                                          Ett annat trevligt uterum.......




                                                    Odlingslådor....såna som jag vill ha :)



                                           Humle växande på en lada i samma trädgård


                                                             Vacker perenn
                                                 
                                                   Och precis en sån örn står på min önskelista.....

                                                     
                                                         En del av gänget......





                     Båtar av alla de slag är en del av Larsmo,det visade sej på fler sätt :)





Denhär äldre herremannen är en hejare på att odla! hans trädgårdsland var en härlig,frodig blandning av många slags kålsorter,sallad rödbetor mm.


                                                             
                                                              Vackra rosenskära!






Det blev en hel del bilder,många fler borde ha tagits!! Jag får bättra mej till nästa år,då besöker vi en annan bydel

Ha de bra! Vi ses!





























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar