Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 13 mars 2016

Drömmar och planering om.....

Ett uterum/orangeri/glädjehus jaa än så länge inrymmer det så mycket olika,i fantasin och i mina drömmar och funderingar!
Vi har nu kommit så långt i planeringen att åtgärdstillstånd till kommunen ska inlämnas inom det snaraste och när våren kommit på allvar tas det första spadtaget till grunden,har en superhändig byggarmake som förstås står för mestaparten av byggandet,för "egen maskin" skulle det nog inte bli till nåt för mej har jag på känn :D

Nu kan man fråga sig varför jag inte kort o gott kallar det växthus? för visst ska det växa där! men det är helt enkelt för att i min barndom hade vi ett litet plastväxthus som det bara var jobb och ännu mera jobb med och inget nöje alls,så ordet ger mig dåliga vibbar.....

För att få inspiration till hur det ska se ut senare har jag plöjt igenom både tidningar och Claus Dalbys fina bok "Vis mig dit Drivhus"som jag haft i flera år,till höger är situationsplanen på vår tomt




I en tidning hittade jag detta härliga uterum som finns i Luleå,väggarna är nog raka fast det inte ser så ut på,telefonkameran förvrängde det hela tydligen



Mera om detta mot våren!

Ha en bra vecka!


3 kommentarer:

  1. Glädjehus hahah, låter ju som att ni ska bygg en bordell! :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jåå ja vejt men hä finns mangsås glädjehus ;) :)

      Radera
  2. Saknat dina bilder i vår

    SvaraRadera