Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 13 juni 2016

Odlingslådor

Det blev en lång bloggpaus, hela 3 månader på dagen faktiskt......det betyder inte att jag legat på latsidan vad gäller trädgård ;) nej tvärtemot,har varit igång varje dag med allehanda göromål.

Hade tänkt köpa pallkragar för att underlätta för maken med all byggande jag begär hjälp med men köpa fick jag visst inte till slut!! Här skulle fixas egna,och tjaa mycket finare visste jag redan då att det skulle bli! Hade hittat en skiss i en gammal trädgårdstidning på formen och ritade o förklarade hur jag tänkte och byggaren byggde.....såhär fortskred projektet :) Ungefärlig storlek mättes ut.....


  Vi satte markduk under,en slags byggplast på insidan av kanterna sen var det dags för mej att måla


 Fem skottkärr lass med egen kompostmull i botten,en hel massa välbrunnen kogödsel och 26 st.60 l köpejord fylldes i,puh.....det var ett grovjobb för mina veka armar :))



Sådd av allehanda grönsaker och sen hämtade vi ett bilkärrlass bark från Sunds trädgårdscenter och nu får vi bara vänta o se......




Nu är nästa projekt redan igång.....orangeriet,mer om detta snaart,lovar!!


Ha de gott så länge!!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar