Sagas trädgård

Sagas trädgård

onsdag 15 februari 2017

Halva februari


Februari har hittills varit väldigt varierande i väderlek minsann....från iskallt ner till -20 så har det denna vecka rört sej kring +1
Idag slutade jag i  jobbet redan 12 så jag har hunnit en del här hemma efter det...städat som ju tyvärr är ett måste ibland,hängt tvätt UTE :) det är så härligt fast det inte torkar helt så blir jag så nöjd när ja äntligen kan sätta ut byket.

Och sist men inte minst,tog kaffekoppen med och satte mig i orangeriet,hade fyllt på fåglarnas matförråd strax före så där fick jag sitta o se hur de flög ikring utanför och kvittrade så vackert åt mej



Ser så framemot när det gått lite längre på vårvintern (varmare) då ska jag tömma det helt,måla det sista på takstolarna och fylla mer sand mellan golvstenarna.....då vet ni,efteråt kommer jag att fylla det med allehanda växter och blommor!




Ska bli sååå roligt! Byggare bob här hemma har lovat göra en pardörr till våren så det blir pricken på i!
Annars går vi här om dagarna och väntar på minstingen i familjen ska se dagens ljus och som kommer att ge oss nya titlar,farmor och farfar :) Det är dehär "finingarna" som ska bli föräldrar



Detta för denna gång! Vi hörs!  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar