Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 18 juli 2010

Trotjänaren Martin Frobischer

När vi hade byggt vårt hus och började anlägga (försöka) :) en trädgård så var den allra första en rad med kanadensiska rosen Martin F. Visste absolut NOLL om rosor,men vid trädgårdcentret rekommenderades denna när jag ville ha en rosa ros och det är jag glad för än idag,ibland klipper jag ner dem helt men oftast bara lite frisering,har aldrig frusit,här i knoppstadiet....njaa lite utslagen


     Som helt utslagen...



Sex stycken står på rad,blommar i fönsterhöjd så vi kan njuta inomhus oxå:) doftar svagt men gott.

Ikväll har jag klippt bort överblommat,en väldigt skön syssla enligt mej,och som tack ger den mej massor av av nya blom.
TACK alla som kommenterar,det är såå roligt att få lite feedback! Och alla anonyma tittare oxå,stort tack,det är så kul att få dela med mig av mitt trädgårdsintresse! Ha det bra!




4 kommentarer:

  1. Kom att tänka på att jag nog är en anonym tittare som läser din blogg. Jag får härmed tacka för din inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Martin F, den är otroligt vacker i full blom! Måste vara väldigt fint med sex stycken på rad, vilken härlig blomsterprakt!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Lovely! Får nog skaffa mig en Martin. Finfina bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jag har just köpt min första! Säkert fint när du har många av samma, he vlir int så plittrot


    Gunilla

    SvaraRadera