Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 18 februari 2011

Februari tankar....

Igår började jag så stort på en presentation av de växter som ska få följa med i flyttlasset när den tiden kommer,men så strulade inlägg av bilder så då struntade jag i alltihop och försöker med förnyad kraft idag :) Valet av rosor och clematis som följer med är ganska enkelt,det är bara så att vissa ligger mitt hjärta nära av olika anledningar,det kan vara såna som tilltalar mej på ett eller annat sätt och ochså växter jag fått,några är sådana som nu är planterade på "dåliga"platser och behöver få det bättre som tex klätterrosen "Leverkusen"bildinläggen bråkar idag ochså tydligen så det blir mest text då....en annan är " Honungsrosen II" som står i norrläge nu och förtjänar nåt bättre.
"Ritausma" " Fruhlingsduft" "Climbing Bonica" " Ispahan" "Blanc Double de Coubert" "Alba Maxima II" "Madame Hardy" " Midsommarbruden"så det blir en del grävande...rotskott ska tas av "Martin Frobicher" Midsommar rosen,alltså den vanliga Alba Plena,oj jag tänkte glömma Mumierosen " Rosa Rischardii"den är nog ett måste att få med. Hmm nu funkar det iallafall... Leverkusen här:

                 Fruhlingsduft.....


Av clematisarna är lilla skottet av "Love Child"som jag fick av Marita och L-O viktigast,om det har överlevt varga vintern men tror nog det....djupt under snön som det är.Dehär "godingarna" ska jag då plantera i stora krukor har jag tänkt.Lämnar inga fula gropar efter mej,förstås,utan planterar sommarblommor på de ställen där det fattas något så får nya ägarna fortsätta som de vill efteråt....troligen hittar jag flera medföljare när jag sätter igång i vår men men...såhär långt,tack för idag och ha en riktigt skön helg :)


             Ritausma...... 

4 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt att behöva välja ut.. jag hade nog velat ha med mig allt!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad svårt det skulle vara att välja! Jag skulle nog gräva upp allt tror jag:)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du vill ha dina blommor med dig! Du får ordna forumträff med tema grävning och blomflyttning! Tänk så mycket gänget skulle hinna gräva upp!

    SvaraRadera
  4. Egentligen är det inte så svårt att välja...jag gräver upp det jag tycker mest om bara :) Jo,Marita en forumträff precis i grävtiden skulle vara på sin plats!

    SvaraRadera