Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 12 september 2011

Regnig måndag

Det spiller ner vatten idag så målandet får jag glömma,köpte vit (med grå pigment) målarfärg förra veckan så jag skulle dra på hängbrädor o dylikt denna vecka när jag är LEDIG,(hurra) men det kommer ju fler dagar...istället blir det brödbak och på e.m kör jag dottern till praktikplatsen så slipper hon blöta ner sig när hon annars sku ta vespan,då kan jag passa på besöka biblioteket oxå,ifall det tänkt regna länge kan det behövas nån bok...

I lördags fick vi upp takstolarna så nu ser det ännu lite mer ut som ett hus :)) taket över verandorna framtill och på sidorna ska det spiras till så därför ser det lite stympat ut. På lördagskvällen 6 tiden tog jag dessa bilder,då låg huset och badade i solljuset ännu..det blir ett underbart ställe att bo på :)

 Från uppfarten till huset,här ska fyllas en massa jord  o göras grusgång...men inte över berget förstås!
 Huvudingången till huset är på baksidan,på den verandan kan man njuta av morgonsolens strålar

Nu har nog bröddegen jäst klart,snart börjar det dofta gott!!




2 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut att bli.Det ligger så vackert där.När räknar ni med att det blir inflyttning?

    SvaraRadera
  2. Ja,vi är jättenöjda med platsen och byggandet hittils har gått bra,vi hoppas o tror att till påsken-12 bor vi här.Vi jobbar båda dagtid så det är bara kvällar+helger som vi hinner..och de är ju så korta!Men roligt ska det bli den dagen ;) Hälsn/Saga

    SvaraRadera