Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 2 augusti 2015

Vackra Augusti

Redan Augusti! Men jag tycker om denhär månaden av flera orsaker,i trädgården blommar det som mest,efter semestern återgår man till rutinerna,skönt det för en rutinmänniska,men missförstå mej ej,jag njuter maximalt när jag har semester oxå! Kvällarna börjar skymma,efter "dygnetruntljuset" som är helt underbart så har det sin tjusning med lyktor o tända ljus :)

Och nog är det härligt med kunniga rosvänner!! Igår fick jag reda på att den ros jag trodde jag hade köpt som Mme Hardy inte alls var den utan istället Mme Legras de St Germain,en alba,den jag har är helt taggfri,doften kan jag inte jämföra skillnaden på o liknar varann gör de men roligt att få klarhet!

                                                        Såhär ser den ut!



Igår passade jag på att göra ett trädgårdsbesök hos Kristine Westerlund i Sandsund,jag brukar läsa hennes blogginlägg nu som då och var nyfiken på hennes trädgård IRL.

Hon hade en jättefin o välplanerad tomt,och hennes örtagård/köksträdgård fastande på bild samt ett vackert Manchuriskt valnötsträd.





Som jag skrev i förra inlägget så kommer vi att göra nåt liknande med odlingslådor i vår stenrundel oxå till våren,bra när man får konkreta tips!

Ska avsluta med en vacker rosbild,denhär fick vi som inflyttningspresent av en kusin,den var jättefin första året,knappt synts till 2 somrar men iår är den jättefin! Tror den heter Baronessa......



Ha en bra vecka,alla!

Hälsn.

1 kommentar:

  1. Men oj va kul! Tittade in här och var int alls beredd på så bekanta bilder! :)
    /Kitty

    SvaraRadera