Sagas trädgård

Sagas trädgård

tisdag 25 januari 2011

Linfrösemlor på G

Fick en plötslig lust att baka ikväll (och allt bröd var slut) så då rörde jag ihop en linfrösemledeg,som det blir lättgjorda och goda resultat av! Bildbevis :) 31st blev det ganska stora gjorda på 1L mjölk o en burk gräddfil med utgånget datum....




Har massor med planer och funderingar i min lilla skalle för tillfället...vi har ju beslutat oss för att sälja vårt allt för stora hus och bygga ett lagom litet! och fint stockhus i en skogsbacke.Så långt är allt OK men....det betyder att jag lämnar min kära trädgård och börjar på nytt på nya stället. Har inriktat denna trädgård mest på rosor men några som står mitt hjärta närmast får nog komma med i flyttlasset. Önskar att köparna har/får intresse för trädgård och odling så inte allt går till spillo,det rör sej iallafall om ca 55 rosbuskar av 30 olika sorter+ en handfull clematis,lite perenner,äppelträd,jordgubbsland etc.

Nu är vi i stadiet där vi söker husmodell,spännande och intressant är det! Har händerna o huvudet fullt med andra ord! :)) Ha de bra alla! jag är otroligt slö att kommentera de bloggar jag följer :( vet ju hur roligt det är att få respons på skriverierna,ska försöka bättra mej!

 

6 kommentarer:

  1. Mums vad goda dom ser ut!
    Spännande med nytt husbygge! Du får ta med de växter som du inte vill vara utan men tänk på att göra det innan huset visas eller tala om det innan!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Det där låter spännande.Då får du ju bygga upp en ny trädgård från början och det måste ju vara intressant.

    SvaraRadera
  3. Spännande projekt med flytt:)
    Jag känner igen mig med att man är dålig på att lämna kommentarer på bloggarna som man regelbundet läser. Jag vet ju också hur SUPER GLAD man blir när någon lämnar en liten vink.
    Jag har börjat att skärpa mig... (igår och idag:))
    Kramisar
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Spännande med ny trädgård och hus!!Ta dom växter du vill ha med dig till din nya trädgård.Att börja om på en ny trädgård är kul, men det är alltid bra att ha en bas att börja med. Det hade jag.
    Berit

    SvaraRadera
  5. Vad spännande att bygga nytt :)
    Kanske lite PARTY sugen??
    missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    imorgon...
    Välkomen att vara med
    Håkan

    SvaraRadera