Sagas trädgård

Sagas trädgård

lördag 24 april 2010

Det växer!




Blir glad när jag går upp till andra våningen och ser att sticklingarna växer och trivs! Luktärterna har jag nere men de växer oxå fint,rädd de blir lite för fort stora men ska prova att sätta ut dem i plastväxthuset lite tidigare iår,de ska tåla en del köld har jag lärt mej....men ej mer än några minus förstås....


Igår klippte jag ALLA rosorna...kunde inte hålla mej längre:) och de brukar gå bra,har tittat i skrifterna från tidigare år....gödningen får vänta lite,måste ringa o beställa av bonden här i grannskapet så får han komma med en skopa.


Vi var en sväng till Holken nu i helgen,fast isen var lömsk...huuuu,jag tror jag skrek hela ditvägen,minns knappt ,var så rädd. Man sjönk 20 cm o sen var det fast (undrar egentligen hur tjockt) men lillabåten hade vi med så lite säkerhet var det ju.....


Hemvägen i förmiddags var ok,det hade varit kallare under natten så översta isskorpan höll bra...tur att det inte är lång isväg...men nästa gång åker jag båt,basta!!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar