Sagas trädgård

Sagas trädgård

tisdag 15 juni 2010

Iris

Nu har halva juni redan gått....och jag har 7 dagar kvar att jobba före SEMESTER!!! väntar på lata mornar när jag kan inta kaffet i trädgården bland rosor och andra härligheter:)
Just nu börjar irisarna komma igång,har bara 2 sorter men det ska bli flera...här är en dvärgiris som finns i stenpartiet,bara ca 10-15 cm hög.


Så en ljusare blå trädgårdsiris,jättefin tycker jag


Jag har bröd deg på jäsning,så snart sprider sej en härlig doft i huset när jag kommer igång,ha det gott!!!


 

6 kommentarer:

  1. Härligt med semester och med nybakat bröd!
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Nybakat bröd ... det luktar himmelskt men är livsfarligt ... för mig *ler*!

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så förtjust i blått/lila, men visst är de Fina! :-)

    SvaraRadera
  4. Irisar är väldigt läckra blommor och dom är finare i trädgården än i buketter (för där förgås dom så fort, tycker jag). Och dom finns ju i så många underbara färger.

    Baka bröd, där sade du något.....skall snart gå och sätta en deg!

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Så vackra irisar! Jag har bara en som jag planterat nu i vår, men jag tror nog att det blir fler så småningom, för de är så läckra!
    Gott med nybakt bröd!!

    SvaraRadera