Sagas trädgård

Sagas trädgård

måndag 28 juni 2010

Tove Jansson ros

På förmiddan åkte vi iväg till Lepplax (ca 3mil) för att njuta av och handla lite växter,jag var ute efter ett Prydnadsappel träd,de blommar så vackert redan i maj,och nu är det planterat..

En helt ny bekatskap i form av söt ros fann jag i Tove Jansson



 Hör nog till pimpinellsläktet när man ser på bladen och buskens utformning..med mej hem kom oxå en blå bergsvallmo planta (mina frön sprack inte i våras) och en lilja,blandning av krollilja och fläcklilja...trodde jag läste fel först men det stod faktiskt fläck och inte flock:)
Men...så vid Sunds trädg.center fyndades en Dagmar Hastrup ros för 2€!! har en redan som växer låångsaamt men nyförvärvet var 3dubbelt så stor!Och som ni ser nedan har vi fint väder:)

6 kommentarer:

  1. Rosen är fin, blir säkert ganska stor :-) Din termometer är underbar, jag "lånar" den om det går bra!?

    SvaraRadera
  2. Fina växter du fick med dig hem! Rosen ser jättesöt ut! Väderstationen var kul!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ros, färgen är ljuvlig. Och bergvallmo, det är ju det jag måste komma ihåg att skaffa!
    Ha det bra och kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Vilken flott väderstation:-)
    Kul idé!
    Ha det fint, mysig blogg du har! Hillevi

    SvaraRadera
  5. hihi......bra väderstation
    söt ros :)
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Hej Saga!
    Tack för besöket hos mig! Vilken fin blogg du har o en sån underbar trädgård:)

    Här kikar jag gärna in igen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera