Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 6 februari 2015

Första februari inlägget......


Oj,va tiden går! Man märker hur det ljusnar ute för var dag nu o speciellt idag vaknade livsandarna på riktigt när SOLEN kom fram efter en längre tids bortavaro

Slutade tidigt så jag susade iväg till Sunds för att skaffa lite blomjord,pelargonerna ska få en uppfrächning imorgon! o så var det 20% rabatt på fröer så några påsar slank med....

Hade gärna köpt fröer till en speciell sorts blåa riddarsporrar som jag såg på bild häromdan men det fanns inte,fårse om jag beställer.....

När jag började min rosnörd tid för många år sen så var gula några jag inte alls kunde tänka mej.....det var alltså före jag lärde känna "Agnes" , " JP Conell"  o "Aicha":)

Såklart de väljer sin plats lite mer men när "Agnes" blommar blir jag lite knäsvag,i sommar ska hon få klätterstöd ifall de långa grenarna har klarat vintern,och det tror jag,verkar härdig i tillägg till skönheten

"Agnes" i knopp



                                                            "Aicha"i knopp


och utslagen...det gula blir mer vit när hon blir mer utblommad


Har dåligt med bilder på "JP Conell" men den har en behaglig gul nyans och ser ut som marsipanrosor i nyss utslagna blommor


Härliga tider på kommande!!!

Hejhej :)


1 kommentar:

  1. Jag köpte en ny J.P cornell ifjol min förra dog.. men den är underbar då den blommar .
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera