Sagas trädgård

Sagas trädgård

torsdag 16 april 2015

Tiden går...fort!

Nu har vi redan mitten av april,jag känner mej lite krasslig,vädret är omväxlande snö och sol men kallt mest hela tiden....så bättre kunde det va,men nää jag ska inte klaga :) igår fick jag jordmellanfingrarna behovet tillfredställt igen när jag planterade Blomman för dagen frön, Luktärt och några burkar Zebrina Malvan som är så FIN!




Ute i odlingsrummet har jag frösått några rosenlisa och törnrosaskjortel men tycker de växer lite dåligt. Växer fint gör däremot sticklingarna av fuchsia,surfinia och Million bells,det är kul!
Ett gäng fuchsior har oxå överlevt vintern och nya blad spirar,härligt!

Ser framemot att få hem mera jord så jag får några nya dahliaknölar krukat,räckte nätt o jämt åt gladiolerna men de är det ju oxå lite mer bråttom med eftersom de har så lång växttid.

Idag hade jag svanbesök på åkern här utanför,tala om att bo mitt i naturen :) tyvärr fick ja ingen riktig bra bild av paret men en skymt syns...







                                        Och sen flög dom iväg förstås,skrämda av en bil.

                                     





                                                     Tack o hej för denna gång/Saga














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar