Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 31 januari 2010

Familjemedlem

Sitter vackert på kommando!


Glass är gott!

Idag blir det bilder på vår kära dvärgschnautzer Golda,hon blir 11 år den 10 februari,bildkvaliteten är inte den bästa....dessa hundar sägs vara "mycket hund i liten förpackning" och det är nog sant.Hon är en väldigt förståndig,snäll,lite rädd o avvaktande för främmande människor men dem hon känner och tycker om ser man att hon är annorlunda mot.Hon är överlycklig när döttrarna i familjen kommer hem som pysslar om henne lite mer än vanligt då.
Jag brukar klippa henne med maskin ca 2ggr/år så pälsen hålls kort o lättskött.Hennes första 3-4 levnadsår besökte vi en "trimmare"men jag ansåg det inte nödvändit när hon ändå inte är på utställningar.Enklare att sköta det själv,och hon njuter av klippningen.
Golda är en kär familjemedlem som jag hoppas får vara hos oss många år ännu!

1 kommentar:

  1. Visst är hon fin eran Golda!!!
    Jag älskar schnauzrar! Födde upp mellanschnauzer för många år sen när jag bodde i Jeppis. Finns inga härligare hundar!!!
    Ha en bra dag,
    Margot

    SvaraRadera