Sagas trädgård

Sagas trädgård

tisdag 9 februari 2010

Georg clematis

Clematis macropetala Georg har klockformade blå blommor(dubbla) plantan grönskar tidigt från försommaren,och blommar i stort sett hela sommaren,behöver inte klippas ner.Försommaren-08 funderade jag på att klippa helt ner den för spalje´n blev för låg men märkte att det gick att "bända"loss det mesta utan klippning,sen gjorde Roger en högre spalje´+ rosenporten så då gick vi inte miste om blomningen den sommaren heller.Bilden av ägarinnan är inte till min fördel men vad gör man inte när barnen vill att man ställer upp på bild.......


2 kommentarer:

  1. Vad fin din Georg är! Har oxå en, men den står i kruka, som nog är en aning för liten. Så jag tror inte den har en chans att bli lika stor o fin som din. Ska kanske flytta honom till en större kruka, om han överlever vintern.
    Ha en bra dag / Margot

    SvaraRadera
  2. Ja,han är präktig,fast har en del år på nacken.Är nog väldigt härdig,har aldrig frusit ner o börjat från marken.Lycka till me din,jag njuter väldigt av min!

    SvaraRadera