Sagas trädgård

Sagas trädgård

fredag 12 februari 2010

Solen värmer!!


Jaa.det är ju inget nytt att den värmer:) men igår märktes det tydligt och säkert oxå idag,vi har en riktigt härlig vinterdag nu och det är såå roligt när man ser att årstiden börjar "svänga".Elisabeth (äldre dottern) ringde nyss och ville följa med om vi far till Kokkola idag,som vi troligen gör Nathalie och jag.


I nästa vecka kommer säkert fröerna från rara växter jag har beställt,inte så många sorter men bl.a blå bergsvallmo,den är lite knepig att odla från frö och jag behöver nog inte vänta nåt blom de 2 första åren! Den har jag ingen bild på men fingerborgsblomma ska jag oxå fröså,den på bilden köpte jag på Plantagen i Vasa i fjol,riktigt fin blev den,hoppas den har fröat av sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar