Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 23 maj 2010

Efterlängtade narcisser!


Nu har de börjat blomma de vackra narcisserna under äppelträden! Har fått början till dem av en äldre kvinna med sommarstuga här i närheten när hon delade sina stora bestånd,detta var för många år sen och när de blommar som mest är jag så tacksam att jag fick dessa vackra blommor!!
Trädgården förändras mycket dag för dag nu,härligt att gå runt och njuta.
I helgen har jag varit på en kort men intensiv resa och var ganska stressad i kroppen ännu när jag vaknade imorse,när jag först kom ut i trädgården såg jag mest arbete,men efter att ha gått några rundor,sett förändringar som skett sen jag for,så gav det mej ett rofyllt lugn i själen,trädgården är nog helt klart min bästa terapi och en avslappnande oas att vistas o arbeta i,underbart när man helt konkret märker det,fast jag ju vetat det förut......
Njut av våren!




2 kommentarer:

  1. Underbart vackra narcisser! Tyvärr trivs den inte hos mig, ingen av alla de lökar jag grävt ner, har någonsin blommat!
    Visst är det härligt att trädgården är till så stor glädje på många olika sätt!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  2. Jättefina.......och dom luktar väl gott :)
    Håkan

    SvaraRadera