Sagas trädgård

Sagas trädgård

söndag 3 juni 2012

Juni helg

Det har varit intensiva dagar i det sista och som pricken på i fick jag årets första förkylning...på torsdags kvällen påbörjades grov arbetet runt huset,matjordslass och grus kördes hit och med hjälp av grävmaskin fick vi det enkelt utjämnat,arbetet fortsatte fredag f.m o lördag några timmar så nu är det mesta så klart det kan bli i dethär skedet. Supersnälla E och C skänkte oss en hop kilastenar som hämtades på fredagsmorgonen och radades på plats av en skicklig chaufför,densamme såg lite undrande ut när jag förklarade mina trädgårdsplaner med diverse gångar o odlingsbäddar men lovade göra sitt bästa och jag blev nog nöjd,eller vi :))fast R lägger sig inte i mina funderingar så värst mycket....en del bilder under arbetets gång:
Både på fredagskvällen och halva lördagen hade vi studenter/examens ungdomar att uppvakta,däremellan har jag pysslat på här ute,mellan regnskurarna idag passade vi på och göra ett besök till Blomqvist plantskola,en hel del växter ville med hem förstås :)
Några kanadensiska rosor fick flytta hit....
Tove Jansson rosen (flyttad från förra trädgården) och lite nävor,aklejor bl.a
Hästkastanje skottet jag fick av forumisten Ginny för 2 år sen i Hangö lever o mår! Hoppas det blir ett stort träd med tiden
Imorgon är jag ledig så då blir det mera stenplockande o plantering,yess! Sköna junidagar hoppas jag vi får! Hälsn.Saga

1 kommentar:

  1. Himla så fort det går, snart har du ju en helt ny trädgård.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera